Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
10 листопада 2020 року о 10:00 Велика Палата Верховного Суду продовжить розгляд справи № 908/137/18, що стосується процедури «sqeeze-out» (примусового викупу акцій міноритарних акціонерів).
Позивачі просять суд визнати недійсними правочини щодо зобов’язання акціонерів ПАТ «ДТЕК Дніпроенерго» продати прості акції на вимогу відповідача, мотивуючи це тим, що правочин щодо обов’язкового викупу акцій Товариства на підставі ст. 65-2 Закону України «Про акціонерні товариства» є неправомірним і суперечить нормам Конституції України та Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
11 листопада о 14:30 Велика Палата ВС розгляне заяву про перегляд за виключними обставинами постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 31 травня 2012 року та ухвали Вищого адміністративного суду України від 28 травня 2013 року у справі № 2а-7273/10/2670 за позовом ФОП Станко Н. І., ТОВ «СЛОТ-КАЗИНО» та ТОВ «Зигзаг Удачи – Крим» про визнання незаконним і нечинним підпункту 2 п. 3 розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 травня 2009 року № 494-р «Про заходи щодо підвищення рівня безпеки громадян», відповідно до якого було зупинено дію ліцензій, виданих суб’єктам господарювання, що провадять діяльність у сфері грального бізнесу.
Посилаючись на рішення ЄСПЛ у справі «ТОВ «Світ розваг» та інші проти України» (заява № 13290/11 та дві інші), заявник просить скасувати рішення судів апеляційної та касаційної інстанцій про відмову в задоволенні позовних вимог і залишити в силі постанову суду першої інстанції про задоволення позову.
Крім того, 11 листопада о 15:00 Велика Палата ВС розгляне заяву про перегляд за виключними обставинами постанови Закарпатського окружного адміністративного суду від 2 липня 2013 року, ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 2 грудня 2015 року та ухвали Вищого адміністративного суду України від 20 січня 2016 року у справі № 2а-0770/791/12 за позовом ФОП Станко Н. І. до Міністерства фінансів України про визнання протиправним та скасування наказу відповідача від 8 травня 2009 року № 650 «Про зупинення дії ліцензій Міністерства фінансів України на провадження організації діяльності з проведення азартних ігор».
На обґрунтування зазначених вимог заявник також посилається на згадане вище рішення ЄСПЛ у справі «ТОВ «Світ розваг» та інші проти України».
Касаційний адміністративний суд у складі ВС 10 листопада розгляне справу № 810/3865/17, у якій Державна служба геології та надр України просить припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на це, що був виданий ТОВ «Надра Геоцентр». Суди попередніх інстанцій позов задовольнили повністю. Відповідач оскаржив ці рішення в касаційному порядку, мотивуючи тим, що суди застосували норми матеріального права без урахування висновків, викладених у постановах суду касаційної інстанції у подібних правовідносинах.
Того ж дня о 14:00 КАС ВС розгляне справу № 818/1000/17, у якій Підприємство просить визнати протиправними дії ГУ Держгеокадастру у Сумській області щодо проведення перевірки з питань дотримання вимог земельного законодавства при використанні, здійсненні заходів з охорони земель та в частині родючості ґрунтів земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Перехрестівської сільради Сумської області. Крім того, позивач просить скасувати припис відповідача, яким його зобов’язано звільнити земельні ділянки площею 3294,0 га, що використовуються самовільно, або надати документи, що підтверджують право користування земельними ділянками.
На 14:30 10 листопада КАС ВС призначив судове засідання з перегляду в касаційному порядку справи № 160/8503/18 за позовом юридичної особи до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру. Позивач оскаржує негативний висновок державної експертизи землевпорядної документації до проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 49 років площею 0,7000 га для розміщення об’єктів розважальної інфраструктури в Генічеському районі Херсонської області, який мотивовано невідповідністю землевпорядної документації вимогам ч. 2 ст. 124, ст. 134 та ст. 186-1 ЗК України.