Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Людиноцентричність – це бажання допомагати іншим, володіти емпатією й отримувати задоволення від вирішення проблем інших людей. Такий принцип також означає, що працівники апарату суду гарантують справедливе ставлення та належне інформування відвідувачів суду. Ці тези стали лейтмотивом лекції «Людиноцентричне правосуддя. Впровадження принципу людиноцентричності в роботу суду. Поради та досвід українських судів», яку на сьогоднішньому онлайн-семінарі "Доступ до правосуддя вразливих груп населення: запровадження сервісів та особливості комунікації" провели керівниця апарату Вінницького апеляційного суду Наталя Король та її заступниця Світлана Карпенко. Завдяки тренінгу, організованому Харківським регіональним відділенням Національної школи суддів України, свою кваліфікацію підвищували працівники апарату місцевих та апеляційних судів України.
Наталя Король наголосила: надаючи високоякісні судові послуги, ми можемо привести судовий менеджмент у відповідність із ключовою цінністю – людиною.
«Уряд не може зробити нас щасливими, але державні установи, в тому числі і суди, які турбуються про людей, можуть усунути багато джерел нещастя», – процитувала керівниця апарату фінського філософа Френка Мартелу.
Як же Вінницький апеляційний суд втілює в свою роботу принцип людиноцентричності, розповіла на тренінгу Світлана Карпенко. Увагу зосередила на створеній в укритті установи судовій залі, завдяки якій правосуддя доступне і під час повітряної тривоги; повідомила про особливості роботи служби підтримки постраждалих від домашнього насильства. За словами Світлани Карпенко, майже за рік роботи цього сервісу інформаційний супровід надано майже тридцятьом особам, особистий за участю судового волонтера – двом, стількох же перенаправлено до Центру безоплатної правової допомоги. Повідомила вона і про концепцію «Єдиних дверей».
«Це капітальний ремонт із реконструкцією відкритого простору у фойє суду з єдиними дверима, за принципом універсального дизайну. Тут встановлено електронні табло зі списком справ, призначених до розгляду, є пандус, облаштовано комфортну зону очікування. До речі, у фоє відвідувачів зустрічає працівниця суду Анна Сербова, яка ще «вчора» була волонтеркою ", – Світлана Карпенко.
Тож, як стверджує Наталя Король, надання судових послуг – це загальна концепція, яка походить із бізнес-середовища, коли задоволення клієнта стає головним фактором будь-якої успішної роботи.
Фото: Пресслужба ВАС, Національна школа суддів України