Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Чому ж органи юстиції відмовляють у державній реєстрації громадських формувань? Відповідь на це питання міститься в статті 28 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” (далі – Закон), якою визначено перелік підстав на основі яких приймається рішення про відмову у державній реєстрації, це також стосується і громадських формувань.
Так, в державній реєстрації, зокрема і громадських формувань, може бути відмовлено, у разі коли:
- документи подано особою, яка не має на це повноважень;
- у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;
- документи подані до неналежного суб’єкта державної реєстрації;
- встановлений факт застосування санкцій відповідно до Закону України “Про санкції”, які унеможливлюють проведення державної реєстрації;
- документи або відомості, перелік яких визначений Законом, подані не в повному обсязі;
- документи суперечать вимогам Конституції та законів України;
- документи суперечать статуту громадського формування;
- порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;
- найменування юридичної особи не відповідає вимогам Закону;
- засновник (учасника) юридичної особи, що створюється, знаходиться у стані припинення в результаті ліквідації (стосується громадських спілок);
- встановлена невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено Законом;
- встановлена невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено Законом;
- документи надані з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання, крім документів щодо кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи;
- документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані:
* раніше строку, встановленого Законом;
* щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду;
* щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
* щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості зі сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;
* щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження.
Звертаємо увагу, що повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства.
Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених Законом, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об’єднання не допускається.
Повідомлення про відмову у державній реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та рішення суб’єкта державної реєстрації про відмову у державній реєстрації розміщуються на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг у день відмови у державній реєстрації.
У разі відмови у державній реєстрації документи, подані для державної реєстрації (крім документа про сплату адміністративного збору), повертаються заявнику не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від заявника заяви про їх повернення.
Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.
При цьому, у разі відмови у державній реєстрації адміністративний збір не повертається. Водночас якщо протягом місяця з дня прийняття рішення про відмову заявником повторно подано документи для відповідної державної реєстрації, адміністративний збір повторно не справляється.
Тож, бачимо, що перелік підстав для відмови в державній реєстрації достатньо розширений і аби якісно підготувати документи, перед поданням їх на реєстрацію радимо заявникам ознайомитися з положеннями Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань”, а також, нормами спеціального законодавства що регулює питання діяльності громадських організацій, політичних партій, профспілок тощо, які встановлюють вимоги до документів, та регламентують процедуру державної реєстрації їх створення, внесення змін або припинення діяльності.
Додатково інформуємо, що із нормативно-правовими актами з питань державної реєстрації, прикладами оформлення документів та методичними рекомендаціями з питань державної реєстрації громадських формувань можна ознайомитися за посиланням: https://just-dnipro.gov.ua/?view=cat&category=290 .